Introductie
Drie jaar na de oprichting van Farboud Limited introduceerde het kleine autobedrijf haar eerste model: de Farboud GT. Het model is geïnspireerd op de Porsche 911 GT1 LeMans raceauto uit 1998.
In 2006 is de naam van het bedrijf veranderd in Arash Motor Company. De Farboud GT is daarom ook bekend onder de naam Arash LM. Om het nog wat verwarrender te maken is de auto ook bekend onder de naam Arash AF-10 LM. Tot een serieproductie is het nooit gekomen. Het is bij één exemplaar gebleven. Na het project LM is Farboud zich gaan richten tot wat alledaagsere en minder dure sportwagens, met de Farboud GTS als eerstvolgende model.
Exterieur
Het uiterlijk van de Arash LM is overduidelijk gebaseerd op de LeMans racers uit de jaren 90. Met de Porsche 911 GT1 als grote voorbeeld. De vloeiende welvingen van de spatborden stralen snelheid uit, zelfs als de auto stil staat. Tussen de enorm brede dorpels zien we een smalle ronde cockpit. Op het dak een forse luchtinlaat die doet denken aan die van de Porsche 911 GT1. De achterkant wordt gedomineerd door een mega achtervleugel, in sinister zwart. De spiegels op pootjes en luchtroosters in de voorste spatborden maken de LeMans uitstraling af. De verlichting is vrij eenvoudig uitgevoerd, zowel voor als achter. De carrosserie is gemaakt van carbon.
Aandrijflijn
De motor van de Arash LM is gebaseerd op een blok van Audi. Er is gebruik gemaakt van een 2,8l V6 motor. Deze krachtbron levert een maximaal vermogen van 620 pk. Ruim voldoende om de maar 800 kilogram wegende LM uitstekend te laten presteren.
Onderstel
Het onderstel van de Arash LM is opgetrokken uit staal en koolstofvezel.
Prestaties
De prestaties van de Arash LM zijn niet exact bekend. Maar gerekend met het vermogen van 620 pk en het gewicht van 800 kilogram, moet de topsnelheid in de buurt van de 350 km/h (220 mph) liggen. De acceleratie van 0 – 100 kmh (0-60mph) kost iets meer dan 3 seconden.
Trivia
In 2012 deed de Arash LM mee aan het Goodwood Festival of Speed evenement, in Engeland. Eén van de weinige keren dat de auto te zien is geweest in het openbaar.